DMZ - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Inge Dasselaar - WaarBenJij.nu DMZ - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Inge Dasselaar - WaarBenJij.nu

DMZ

Door: ingevandasselaar

Blijf op de hoogte en volg Inge

21 Augustus 2010 | Zuid-Korea, Seoel

Halloo allemaal
Het is de laatste dag voor mij! Vanavond 5 minuten voor 12 huidige tijd vlieg ik richting dubai om van daar een vliegtuig naar Dusseldorf te pakken waar ik wordt opgehaald! :)
Laatste dagen nog spannende dingen meegemaakt! :)
Als eerste waren we donderdag naar de DMZ. dit is de grens met Noord korea. Ze moesten onze paspoorten hebben en checken, dit duurde erg lang. We mochten uiteindelijk terug in de bus, reden een stukje, kwam er opeens een militair de bus instampen.. Die kwam tellen met hoeveel we in de bus zaten. Gelukkig mochten we doorrijden, tussen allemaal hekken met veel prikkeldraad. Op gegeven moment kwamen we op een gebouw waar je kon uitkijken over noord korea.. Hier mocht je alleen achter bepaalde lijn foto's maken. Om toezicht te houden liepen er een aantal soldaten in hun hele uniform. Na de uitkijk gingen we naar een tunnel die volgens ze zuidkoreanen door de noord koreanen was gegraven, voor een invasie. Dit was erg indrukwekkend. Ook hier mochten we weer geen foto's maken. Het is raar dat er toch nog zoveel spanning is tussen deze landen.. Bij de DMZ kon je dit namelijk best wel voelen.

Dezelfde dag hebben we ook een park midden in seoul bezocht. Het was echt een gigantisch park met leuke speelplaatsen ;)

Verder heb ik niet heel veel meer beleefd. Nog wel leuke dingen meegemaakt en ondertussen afscheid genomen van iedereen. Raar idee dat je heeel veel van die mensen waarschijnlijk nooit meer ziet!
Mijn tas is ook helemaal ingepakt, alles past zelfs al m'n souveniers;)
Tot snel allemaal!
xx

• 21 Augustus 2010 - 08:51

Ria:

Goeie reis, zie je morgen. xxx

• 21 Augustus 2010 - 10:14

Roos:

Leuk Ingie! Spannend hoor,
    Goede reis en zie je snel!
    xxx