Tourist time! - Reisverslag uit Beijing, China van Inge Dasselaar - WaarBenJij.nu Tourist time! - Reisverslag uit Beijing, China van Inge Dasselaar - WaarBenJij.nu

Tourist time!

Door: ingevandasselaar

Blijf op de hoogte en volg Inge

12 November 2011 | China, Beijing

Hi all!

Weet niet zo goed waar ik de laatste keer gestopt ben, maar ergens tijdens het congres. Dat is sinds gisteravond afgelopen en het was echt reuzeinteressant en leuk om dat mee te maken. Heb een hoop belangrijke mensen ontmoet o.a. van IUFRO, FAO, FSC en andere van wat minder bekende organisaties voor jullie. Gisteravond was de sluitingsceremony, wat gewoon 3 saaie praatjes was en dat was het. Daarna zijn we met een groep studenten uit eten gegaan. De bedoeling was om daarna een bar in te duiken maar 1 van de studenten moest nog ff een mailtje sturen en zijn we eerst naar z'n hotel gegaan. Onderweg hadden een aantal wat drank gekocht voor (75 cl, voor 50 ct) Maar de prijs vertelde al dat het niet goed kon zijn. De discussie was of het naar schoonmaakmiddel of nagellakremover rook en de smaak was te ranzig. Dat maar laten staan en een echt biertje in een bar gedronken, waar hele mooie live muziek was van een chinees meisje. Heb de cd maar als souvenier gekocht zodat jullie thuis het ook kunnen horen :) Maar omdat roel en ik met de metro terug wilde hebben we de bar vrij vroeg verlaten en waren we om 11 uur bij de metro, bleek dat we al te laat waren! Dus besloten we maar om een taxi terug te nemen. Maar het was ongmogelijk om een taxi te vinden die leeg was en als ie leeg was was ie al gekaapt door chinezen die wel met de taxichauffeur kon communiceren. Na 25 minuten proberen een taxi te krijgen en er al 100 voorbij hebben zien rijden besloten we om te gaan lopen (5km). Dus gisteravond in marstempo 5 km door een nachtelijk beijing gelopen, wat ook nog best mooi is. Vanochtend weer vrij vroeg op, maar toch wel ruim een uur later dan eerder deze week om richting het summer palace te gaan. Het summer palace is eigenlijk een hele grote tuin met mooie chinese gebouwtjes en torentjes erin. In het midden zit een berg met lekker veel rotsen dus daar lekker geklauterd. In het midden van het park lag een meer(tje) daar zijn we met een bootje overheen gegaan om op een eilandje te komen waar nog meer van die chinese gebouwtjes stonden. Het was allemaal supermooi en heerlijk om even bomen (in het echt) te zien ipv auto's.
Na het mooie park zijn we weer naar een markt gegaan met fake spullen, om daarna heerlijk mexicaans te eten in China (ach het is beide pittig). En nu eindelijk een keer een beetje op tijd op onze kamer om een behoorlijk nachtje te kunnen maken.
Voor foto's kunnen jullie trouwens op bibi lotte's waarbenjij.nu kijken (check m'n reisvrienden) of www.bibilotte.waarbenjij.nu

Morgen gaan we nog meer de toerist uithangen en maandag naar de chinese muur. M'n jassen zijn trouwens vet mooi geworden en heb nu dus keuze uit groen of zwart. Verder heb ik echt een hele hoop gekocht voor m'n gevoel. Dus hoop dat ik het allemaal mee kan krijgen naar huis ;)

Ik ben vast heel veel vergeten maar houd het er maar op dat het een mooie/leuke tijd voor me is ondanks dat ik de sinterklaas intocht heb gemist ;)

Tot snel allemaal!

• 12 November 2011 - 13:17

Mariska:

Klinkt goed allemaal, geniet nog van de laatste daagjes!

• 12 November 2011 - 13:41

Joost:

Wat zien jullie er chique uit, zeg!

• 12 November 2011 - 13:43

Inge Van Dasselaar:

@maris: will do!
    @joost: schijnt normaal te zijn voor een congres ;)