Weekend met Albert - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Inge Dasselaar - WaarBenJij.nu Weekend met Albert - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Inge Dasselaar - WaarBenJij.nu

Weekend met Albert

Door: ingevandasselaar

Blijf op de hoogte en volg Inge

16 November 2010 | Tsjechische Republiek, Praag

Soms mis je thuis, wat ik hier dan doe is naar de Albert gaan. Dit is de tjechische vorm van de Albert Heijn. En het aanbod huismerken ziet er precies hetzelfde uit, alleen de tekst is niet te lezen. Zo zijn stroopwafels "Holandské vafle" Wat nog wel te vertalen is, maar heb op het moment geen beter voorbeeld ;).
Maar vandaag was ik helemaal verbaasd toen ik een pakje "wijn zuurkool" zag liggen, ik dacht dat is te nederlands en pak het op. Lees de achterkant, he ik kan het lezen! Nederlandser kan niet: Bereidingswijze bla bla bla. Helemaal gelukkig heb ik besloten om vanavond mijn weekend te beginnen met heerlijke Hollandse zuurkool stampot!

De albert is trouwens ook de enige winkel waar ze "echte" paprika chips verkopen, uiteraard weer van het albert huismerk. Ik ben nog nooit zo blij geweest met de albert heijn en zijn concept!

En zoals je eerder heb kunnen lezen start vandaag mijn weekend, en dat is geen grapje. Vanmiddag als om ongeveer 5 uur mijn college is afgelopen heb ik weekend! Morgen vieren ze namelijk de splitsing van Tsjechoslowakije in Tsjechie en Slowakije! En aangezien ik op donderdag en vrijdag altijd vrij ben heb ik deze week maar 2 dagen onderwijs!

Ik wilde jullie ook nog een keer herinneren dat er regelmatig foto-updates zijn op mijn facebook pagina: http://www.facebook.com/album.php?aid=22328&id=100000778144701&l=111b225aa4

  • 16 November 2010 - 11:05

    Ria:

    Nou ja, hoe relaxed kun je het krijgen. Eet smakelijk vanavond! xx

  • 16 November 2010 - 20:53

    Bibi Lotte:

    pffff mazzelaar ;)

  • 19 November 2010 - 10:43

    Vera:

    Heey Inge!

    Inderdaad handig, zo een Albert winkel :) en is de zuurkool nog gelukt?
    In ieder geval veel plezier met je lange weekend! Ga maar hard studeren :P en natuurlijk ook veel leuke dingen doen!
    Ik heb zelf geen facebook, maar klikte net op de link en zag dat ik ze wel gewoon kan bekijken, dus dat is leuk, ga het zo meteen doen!

    Liefs Vera

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Inge

Actief sinds 11 Maart 2010
Verslag gelezen: 208
Totaal aantal bezoekers 20434

Voorgaande reizen:

04 November 2011 - 15 November 2011

Asian Pacific Forestry week

18 Juli 2011 - 01 Augustus 2011

Backpacken door Rusland

16 September 2010 - 31 Januari 2011

Studeren in Praag

02 Augustus 2010 - 22 Augustus 2010

International Forestry Student Symposium

25 April 2010 - 02 Mei 2010

SERM

Landen bezocht: