Hevige sneeuwval zorgt voor problemen - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Inge Dasselaar - WaarBenJij.nu Hevige sneeuwval zorgt voor problemen - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Inge Dasselaar - WaarBenJij.nu

Hevige sneeuwval zorgt voor problemen

Door: ingevandasselaar

Blijf op de hoogte en volg Inge

01 December 2010 | Tsjechische Republiek, Praag

Hallo!

Ook hier is het sneeuwen begonnen! zoals vermeld in m'n vorige blog. Op mijn facebook staan een paar foto's van de sneeuw.

Maar vandaag vonden de wolken het nodig nog meer sneeuw los te laten boven praag. Ik had van 12 tot 19 onderwijs en om ongeveer half 1 starte het met heel hard te sneeuwen. Na 3 verschillende vakken en dus 7 uur later om 19 uur sneeuwde het nog steeds heel hard.
Na mijn eerste les ben ik zelfs met een paar studiegenootjes naar de andere kant van de campus gegaan met de auto (dit is toch zeker 10 minuten lopen).

Maar om 19 uur was ik dus eindelijk klaar voor vandaag en loop ik nietsvermoedend naar de bushalte. Ik dacht dit is Tsjechie bussen rijden wel, eigenlijk was het geen moment in mij opgekomen dat de bus welleens niet zou kunnen rijden. Maar helaas, er kwam maar geen bus en ik zag aantal mensen liften, aantal mensen wachten, aantal mensen bellen en veel mensen lopen.

Ik zelf begon toen ook te denken, wat zal ik doen, terug naar de campus, iemand lastig vallen die in de dorms slaapt? Nee daar had ik geen zin in, geen idee hoe lang het nog sneeuwt en wanneer er weer bussen rijden. Lopen dan? Dat zou me minstens een uur kosten als ik uberhaupt niet al eerder onderkoeld geraakt zou zijn.
Dus ik dacht ik ga gewoon Liften! Ik liep een paar meter richting de kruising waar zo'n 30 mensen stonden te liften en toen ik kwam aanlopen stopte er een auto voor 2 meisjes. Dus ik snel vragen waarheen ze gingen. Dat was mooi, de man ging tot een bushalte die 1 halte van mijn normale halte afligt, dus dat is te overzien qua lopen.
Ik snel de auto in voordat mijn plaatsje weg zou zijn (sorry mam, ik weet dat je dit niet goed vind, maar nood breekt wet).

Vanuit de auto had ik mooi zicht op alle wandelaars, normaal zie je nooit zoveel mensen lopen langs de weg. En op gegeven moment als wij een steile heuvel naar beneden rijden zie ik aan de andere kant van de weg een busje naar beneden glijden. Ziet er best grappig uit, totdat je er zelf inzit denk ik.

Even later, onderaan de heuvel zie ik ook de oorzaak waarom er geen bussen waren, ze reden wel gewoon. Maar ze konden de heuvel niet opkomen. En bovenaan is hun eindhalte en keren ze om, dus er waren gewoon geen bussen meer die de studentjes terug kon brengen naar Praag centrum. Er stonden daar een stuk of 4 bussen waarvan er 3 al leeg waren. De 4e, was geen verlengde bus, zaten nog mensen te hopen dat zij wel de heuvel op zouden komen. Om 1tje liep een politie agentje sneeuw weg te scheppen, ik denk in de hoop dat de bus weer grip zou krijgen om verder of terug te kunnen rijden.

Even later toen ik naar huis liep zag ik nog een andere bus die dapper door de sneeuw reed. Dus de bussen rijden hier gewoon totdat ze echt niet meer kunnen! Kunnen ze in Nederland een voorbeeld aannemen. Ik vond het al zo verwonderlijk dat sommige mensen gewoon nog geduldig op de bus stonden te wachten en dat er eigenlijk niemand chagrijnig was.

En de sneeuw, je zou denken dat ik er nu misschien een hekel aan heb. Maar toen ik naar huis liep was het al weer helemaal goed. Prachtig dit witte landschap, de verse sneeuw en de kou en vooral vanachter het glas!


  • 01 December 2010 - 19:33

    Bibi Lotte Van Der Horst:

    inge en liften... van wie zou ze het toch hebben (A)
    waar doet dat me aan denken :P (haha) wel dapper van je hoor ;)

  • 01 December 2010 - 20:22

    Ria:

    Ik weet wel van wie ze dat heeft. :P En toch vind ik het een eng gedoe dat liften, ook al ben je met z'n 2en. Gelukkig ben je heelhuids thuis. xx

  • 02 December 2010 - 11:43

    Joost:

    Haha super vet! Ik moest ook meteen aan Biba denken bij dat liften. Geniet er nog maar ff van!
    Het is hier ook koud, -7 toen ik vannacht op een bordje keek. Maar niet zo heel veel sneeuw.
    Ciao

  • 02 December 2010 - 11:44

    Joost:

    Oh, shit ik zie bij jouw weerbericht dat het daar nog veel kouder is!! Sick! Als je het niet overleeft, zal ik een muts sturen :P

  • 02 December 2010 - 11:47

    Oma:

    Hoi Inge je maakt daar vanalles mee je moet maar denken dan weet ik ook dat het anders kan dan in Nederland maar je slaat je er zeker door toch ,veder nog een fijne tyd en goede verjaardag volgende week groetjes van Opa en Oma.

  • 02 December 2010 - 11:49

    Inge:

    @ bibi: Goed he, als ik het niet al eerder met jou had gedaan had ik het nooit geduft :P
    @ mama: heel veel mensen deden het daar, is heel gewoon als het sneeuwt ;)
    @ joost: Ik heb al een lekkere warme bontmuts (check facebook foto's).

  • 02 December 2010 - 11:50

    Inge:

    @ oma: bedankt, en elke dag is weer afwachten wat die gekke tsjechen nu weer bedenken, maar over 3 weekjes vlieg ik al naar huis voor kerst!

  • 09 December 2010 - 20:10

    Roos:

    Eindelijk eens een reactie op je sneeuwblog!;)
    Absurd om te lezen dat jij zo in de sneeuw zit terwijl ik hier de hele tijd loop te zweten haha!
    Nou succes daar in de kou, en kijk uit naar onze party!:)
    xx

  • 10 December 2010 - 09:16

    Vera:

    Heeey Inge!

    Nou lekker zoveel sneeuw :) zal vast een mooi gezicht zijn. En Tsja, er zitten natuurlijk altijd voor- en nadelen aan, maar je moet er het leukste van maken! Zie dat het wel heel lang heel erg koud is daar bij jou, ik ben blij dat het hier in NL vandaag maar -1 is, hihi. Veel plezier & succes!

    Liefs, xxx

  • 13 Januari 2011 - 11:19

    Mariska Haha:

    ik kom niet bij als je op schrijft: 'sorry mam, ik weet dat je dit niet goed vind, maar nood breekt wet.'
    hahahahahaahhahahahaa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Inge

Actief sinds 11 Maart 2010
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 20434

Voorgaande reizen:

04 November 2011 - 15 November 2011

Asian Pacific Forestry week

18 Juli 2011 - 01 Augustus 2011

Backpacken door Rusland

16 September 2010 - 31 Januari 2011

Studeren in Praag

02 Augustus 2010 - 22 Augustus 2010

International Forestry Student Symposium

25 April 2010 - 02 Mei 2010

SERM

Landen bezocht: