Kerstboomverlichtingsceremonie - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Inge Dasselaar - WaarBenJij.nu Kerstboomverlichtingsceremonie - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Inge Dasselaar - WaarBenJij.nu

Kerstboomverlichtingsceremonie

Door: ingevandasselaar

Blijf op de hoogte en volg Inge

27 November 2010 | Tsjechische Republiek, Praag

Hallo lezertjes!
Vandaag was een speciale dag. De tradionele ceremonie van het verlichten van de kerstboom was vandaag en dat scheen mooi te zijn. Ook mijn toekomstige schoonouders waren in de stad en dus met hen afgesproken om daarheen te gaan. En om alvast in de stemming te komen hadden de wolkjes vanacht eindelijk wat sneeuw laten vallen. Ja zelfs later dan in NL!! Waardoor ik toen ik naar de bus liep bijna 5 x op m'n plaat ben gegaan omdat het zo spekglad is. In de niet toeristische gedeeltes van de stad doen ze niks aan het opruimen van de sneeuw, dan blijf je bezig..
Maar eenmaal veilig en wel in de stad was het niet moeilijk te vinden, want een hele horde mensen liepen allemaal dezelfde kant uit. Op weg naar de ceremonie voor het verlichten van de Kerstboom. Kom je op dat plein aan, staat het bomvol! Maar goed dat niemand bom riep want dan was het een probleem geworden.
Maar de dappere toekomstige schoonouders wilden het persé zien. Mij viel het allemaal wat tegen, het was een soort lichtshow in de kerstboom met de kerstlampjes. Maar ik kon natuurlijk niet alles goed zien, want we waren aan de late kant en stonden ergens achteraan. Maar de boom zag er wel een stuk mooier uit toen hij eenmaal helemaal verlicht was. En toen wilden we naar de andere kant van het plein, wat je op een normale dag in 2 minuten lopen doet, deden we nu 3 kwartier over. Incl. ambulance die door de menigte moest om ergens een gewond iemand op te halen. Vond het erg bijzonder dat het allemaal zo goed verliep.

Dus jullie mogen allemaal blij zijn dat ik nog leef, en niet ben platgedrukt in die menigte :)

xx

  • 29 November 2010 - 18:50

    Vera:

    Natuurlijk ben ik hartstikke blij dat je niet bent platgedrukt ;) gelukkig maar!

    Ondanks dat de kerstboomverlichtingsceremonie dat niet zo spectaculair was, wel gezellig dat de ouders van Xander ook even langs kwamen!

    Wat doe je eigenlijk rond kerst, heb je nog vakantie en zit je dan in Praag, of kom je tussendoor een keertje richting NL?

    xxxxx-jes

  • 29 November 2010 - 18:56

    Inge:

    Hey!

    Ik kom de 23e rond 1 uur aan op schiphol, de 26e ga ik naar berlijn tot 30. en 3 januari ga ik weer richting Praag.
    Dus ben wel paar daagjes thuis, maar niet veel ;)

    Jij al plannen met kerst/oud en nieuw?

    x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Inge

Actief sinds 11 Maart 2010
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 20434

Voorgaande reizen:

04 November 2011 - 15 November 2011

Asian Pacific Forestry week

18 Juli 2011 - 01 Augustus 2011

Backpacken door Rusland

16 September 2010 - 31 Januari 2011

Studeren in Praag

02 Augustus 2010 - 22 Augustus 2010

International Forestry Student Symposium

25 April 2010 - 02 Mei 2010

SERM

Landen bezocht: