Met het vriendje naar Bratislava - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Inge Dasselaar - WaarBenJij.nu Met het vriendje naar Bratislava - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Inge Dasselaar - WaarBenJij.nu

Met het vriendje naar Bratislava

Door: ingevandasselaar

Blijf op de hoogte en volg Inge

15 November 2010 | Tsjechische Republiek, Praag

Hallo allemaal!
Afgelopen vrijdag was het eindelijk weer zo ver! Xander zou weer op bezoek komen, en deze keer hadden we plannen gemaakt om naar Bratislava te gaan.
Om 13:10 zou zijn vliegtuig landen en om 16.00 uur zouden we in de bus moeten zitten voor Bratislava. Maar omdat het onstuimig weer in Nederland was (hier was het zonnig en zo'n 15 graden) waren er volgens nu.nl een hoop vertragingen op Schiphol, dus ik dacht al dat we de bus zouden missen. gelukkig vloog Xander van Eindhoven en door de "tail wind" landde hij al om 1 uur. Dus tijd genoeg voor ons om naar de bus te gaan.
We waren (helaas) helemaal op de achterste bank geplaatst en het lot wilde ook nog dat er een Nederlander naast ons moest zitten die vrienden ging opzoeken in Brno. Je komt hier nooit een nederlander tegen, uitgezonderd degene die dom achter een parapluutje aanlopen. Dus dit was wel erg toevallig. Helaas moet je dan ook sociaal zijn en praten.

Om een uur of 8 kwamen we in Bratislava aan, dus op zoek naar het hostel wat we geboekt hadden. Helaas zochten we de stadsbus die ons naar ons hostel zou brengen aan de verkeerde kant van het busstation, dus na een iets te groot rondje hebben gelopen toch de bus gevonden. Aangekomen in het Hostel, wat voor Xander de eerste keer was, waren we beide erg benieuwd waar we terecht zouden komen. Gelukkig voor Xander viel het erg mee en kwamen we op een roze kamer bestaande uit Ikea spullen terecht.
Spullen gedropt en op zoek naar voedsel. In de buurt waar wij zochten zaten alle restaurantjes keivol dus eindigde we bij de kebabtent, ook lekker! Na een cocktail gedronken te hebben lekker op tijd naar bed zodat we de volgende ochtend lekker vroeg op konden voor de stadwandeling.

De volgende ochtend moest xander eerst een ontbijtje halen, ik had lekker nederlandse bolletjes met hagelslag die xander had meegenomen! We hebben lekker in de zon gezeten en ontbeten.
Helaas was het stadje kleiner dan gedacht en hadden we tegen 12 uur eigenlijk alle toeristische dingen al gezien! Dus tja wat ga je dan doen.
Uiteindelijk zijn we naar een soort cafe geweest wat meteen een tweedehands boekhandel was waar we paar drankjes hebben gedronken, totdat het tijd was om te gaan eten, nu was er wel plaats omdat we behoorlijk vroeg waren. Voor gemiddeld 5 euro een goed hoofdgerecht naar binnen gestouwd. En daarna door naar de bus die ons terug moest brengen naar Praha.
In Praag aangekomen meteen door naar een feestje. Dit feestje was in club wat vroeger een kerk was geweest, dit geeft dus een vreemde ambiance, maar was wel een geslaagd feestje!

Uiteindelijk rollen we om 5 uur 's ochtends ons bedje in. Maar gelukkig hadden we zondag een relax dagje en hebben we paar filmpjes gekeken en paar wijntjes gedronken.

Vanochtend Xander maar weer eens op het vliegveld gedropt en nu komen er weken van veel studeren.
Omdat ze hier met semesters werken en ik 6 vakken heb en voor al die vakken essays/papers/presentaties moet maken kan ik het helaas niet allemaal op de laatste dag aankomen. Daarnaast moet ik voor al die vakken ook een toets leren..

• 15 November 2010 - 18:14

Vera:

Heey Inge!

Leuk dat je Xander weer hebt gezien! En ook leuk dat jullie even een stedentripje hebben gemaakt en leuke dingen hebben gedaan, zo zie je steeds meer van het land. Succes met je toetsen en alles, maar dat gaat vast wel goed komen!

Liefs Vera

• 15 November 2010 - 19:11

Bibi Lotte:

jeetje... jij reist ook wat af he ;) hier in het hoge noorden gaat dat een beetje moeilijk met alle sneeuw en de dichtsbijzijnde steden toch al gauw op 3u met de trein zitten :P dus helaas. maar leuk om al je verhalen te lezen!