Brnoooooo - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Inge Dasselaar - WaarBenJij.nu Brnoooooo - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Inge Dasselaar - WaarBenJij.nu

Brnoooooo

Door: ingevandasselaar

Blijf op de hoogte en volg Inge

03 November 2010 | Tsjechische Republiek, Praag

Halloo allemaal!

Afgelopen woensdag voor het eerst veldwerk gedaan. Ik dacht weer saai de diamter van bomen meten en de hoogte. Maar het viel 100% mee, moest wel weer de hoogte en diameter meten, maar wel met appratuur van 40.000 euro.. We hoefden niks op te schrijven, want de apparaten waren slim genoeg om het zelf te onthouden :). Nu vraag ik me af waarom wij in wageningen nog steeds deze opdrachten doen met appratuur uit het jaar 0! Ik dacht dat Wageningen modern was?

Maar daar gaat mijn blog niet over, ik wilde jullie laten weten dat ik naar Brno ben geweest, wat? Brno? Ja, dat is na Praag de grootste stad van Tsjechie en ligt helemaal in het oosten. Dus na 2,5 uur in de bus daar aangekomen op zoek naar een hostel. Hostel waar we naar zochten bleek niet meer te bestaan. En er was nog 1 ander hostel ergens in de stad, maar we gingen de andere kant op want daar waren een soort dormitories waar je ook goedkoop kon slapen. En dat kon!
De rest van de middag en avond de stad bekeken met een meisje wat ik tijdens de SERM had ontmoet.. Lekkere pizza naar binnen gestouwd en vroeg naar bed, want ik was doodmoe, was de avond ervoor namelijk naar een feestje geweest.

De volgende dag vroeg op, we gingen naar karst grotten, zo'n 30 km buiten de stad. Eerst met de trein en daarna nog stukje met de bus. Kwamen we daar om 9:30 aan, bleek de bus om 9:15 te zijn vertrokken, de volgende zou volgens het rooster pas 11:15 gaan. Dus wij maar opzoek naar een toerist office in dat plaatsje om te vragen of zij nog andere opties wisten. Wat bleek dat die bus van 11:15 alleen in het hoogseizoen gaat, en de volgende pas om 15.00 gaat. Dus hadden 2 opties, 5 km lopen of een taxi. Taxi dus! De grot was mooi en werd afgesloten met een boottochtje, wat levensgevaarlijk was omdat je de hele tijd weg moest duiken voor de rotsen die soms wel erg dicht bij je hoofd kwamen.
Na het grotbezoek met een kabelbaan een berg met bossen opgegaan en heerlijk door het bos gewandeld. Dat miste ik wel een beetje in Praag.

Die avond toen we terug waren in Brno in een vegetarisch restaurantje gegeten, wat verrassend lekker was, en totaal niet duur!

De volgende ochtend moesten we voor 10 uur uitchecken en de bus ging pas om 15:30. Dus hadden nog behoorlijk lange dag in Brno en zijn heel cultuurverantwoord naar het kasteel gegaan waar een museum bijzit over de geschiedenis van het kasteel. Zeer intressant maar niet om hier te schrijven..

Na zo'n trip de hele zondag lekker niks gedaan. En ondertussen is het alweer woensdag, de weken vliegen hier!

Komend weekend is het visite tijd, Mijn broertje komt langs, weekend erna is het vriendje er weer, ook dan maak ik een reisje, en wel helemaal naar Bratislava!

Kusje


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Inge

Actief sinds 11 Maart 2010
Verslag gelezen: 138
Totaal aantal bezoekers 20439

Voorgaande reizen:

04 November 2011 - 15 November 2011

Asian Pacific Forestry week

18 Juli 2011 - 01 Augustus 2011

Backpacken door Rusland

16 September 2010 - 31 Januari 2011

Studeren in Praag

02 Augustus 2010 - 22 Augustus 2010

International Forestry Student Symposium

25 April 2010 - 02 Mei 2010

SERM

Landen bezocht: