bezoekjes en Wenen - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Inge Dasselaar - WaarBenJij.nu bezoekjes en Wenen - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Inge Dasselaar - WaarBenJij.nu

bezoekjes en Wenen

Door: ingevandasselaar

Blijf op de hoogte en volg Inge

23 Oktober 2010 | Tsjechische Republiek, Praag

Hallo allemaal

Door een foutje dus mijn 2e berichtje vandaag.

Na 2 weekenden van bezoek ben ik afgelopen 2 dagen in Wenen geweest.
Naja laten we beginnen met het eerste weekend. Ik werd vereerd met een bezoekje van mariska, dennis met opa en oma Dasselaar! Natuurlijk weer beetje de toerist uitgehangen en supergezellig gehad.

Het weekend erna was het eindelijk zover! Het vriendje kwam over!! Natuurlijk al superlang naar uitgekeken! Nadat ie was geland en spullen waren afgeleverd heerlijk gegeten in wat bleek 1 van de beste restaurants van Praag, de Zaterdag zijn we naar Kutna Hora gegaan, een klein plaatsje zo'n 80 km van Praag af. Wederom was dit plaatsje op zaterdag ook half uitgestorven. Toch nog een mooie kerk bezocht en lekkere pizza naar binnen gewerkt.
Zondag hebben we ons lekker vermaakt in een zwemparadijs met een stuk of 10 glijbanen, 1tje daarvan is levensgevaarlijk en heeft ervoor gezorgd dat ik een gat in m'n rug heb! En vanaf maandag had ik lectures dus toen was het het makkelijkst om de toerist in Praag uit te hangen!

Na afgelopen woensdag bedacht te hebben, de dag dat het vriendje weer naar huis moest:(, we (een duits meisje en ik) geen zin hadden om dit weekend niks te doen onze opties maar eens gaan bekijken met een biertje ernaast. We waren er al snel uit dat we naar Vienna (oftewel Wenen) wilde. Dus donderdag maar eens langs het busstation om te vragen wat er mogelijk was en de volgende dag om 12 uur zouden we een bus hebben naar Wenen!

Nou het reisje naar Wenen was zeer geslaagd! :)
Nu supermoe, maarja je moet er wat voor over hebben.
Gisteren dus om 12 uur in de bus. Best relaxte bussen :) incl gratis koffie, thee en warme chocomel :) voldoende ruimte voor mijn beentjes.
Na ongeveer 2,5 uur rijden hadden we transfer in Brno, vanaf daar is het nog ongeveer 1,5 uur. Hebben we daar zomaar een half uur vertraging omdat iemand bedacht had dat onze bus een paspoortcontrolle had. Gelukkig was ik zo slim geweest om m'n paspoort mee te nemen :P
Naja dus na nog 1,5 uur bussen eindelijk in Wenen! Lisa (de naam van het duitse meisje) en ik besloten om na dik 4 uur gezeten te hebben de benen te strekken en naar het centrum te lopen (was volgens de metrokaart ongeveer een km) Naja na ongeveer 15 minuten lopen kwamen we ook wel in het centrum aan. Alleen we hadden geen kaart en konden geen toerist office vinden en geen hostel. Dus na 2 uur ofzo door de stad rondgedwaald te hebben, waardoor je een hoop mooie gebouwen ziet zijn we het maar gaan vragen. Dus wij bij een hotel naar binnen, zag er duur uit, vragen waar een toerist office was. Vraagt die man wat we willen, dus wij zeggen slaapplaats voor de nacht. Die man beledigt, stuurt ons ongeveer naar de andere kant van de stad.
Het is trouwens echt fijn als je de bordjes kan lezen en als mensen in hun eigen taal praten of iets omroepen je ze voor het grootste deel verstaat! Was even vergeten hoe dat is! Ben benieuwd hoe dat is als ik terug in Nederland ben.. Dan snap ik gewoon alles wat er op borden staat en wat mensen omroepen!! :O
Naja wij daar maar heen met de metro, vragen het daar in een ander hotel, was wel aardige man, die zegt ja zit hier aan de overkant van de straat in het station. Wij het station in, zien we een informatiehokje voor treinen enz. Dus wij daar maar vragen, zegt ze nee dan moet je naar downtown centrum, maar ze vroeg gelukkig wel wat we wilde, dus wij weer een slaapplaats. Zegt ze oh als je hier naar buiten gaat dan naar links en de straat over zie je vanzelf een hostel. Ze bedoelde dus naar links, straat over en weer naar links. Maarja na nog een half uur zoeken hadden we dat hostel gevonden! En daar hadden we geluk mee, supermooi en schoon hostel. Hadden de laatste 2 bedden, sliepen met z'n 4en op een kamer. Toen wij onze spullen dropte waren onze kamergenootjes erniet. Maar we dachten allebei dat het vrouwen waren gezien de spullen (kleine schoenen, roze slotje) Maar het bleken dus 2 asiatische mannen te zijn, al ben ik daar nog steeds niet zeker van, want 1 ging na het douchen z'n haar fohnen :P

Maar nadat onze spullen gedropt waren zijn we gaan eten, na het eten hadden we zoiets van laten we eens wat gaan bekijken, dus toen zijn we naar de donau geweest en wilde daarna naar het reuzenrad gaan, wat erg bekend is. Maar Lisa kreeg enorm last van maagkrampen dus toen zijn we naar het hostel terug gegaan, wat erg lang duurde omdat Lisa niet lang kon lopen. Uiteindelijk waren we dus half 12 ofzo terug in het hostel. in de ochtend neem ik een douche.. Ben ik klaar is lisa van plan te gaan douchen rent 1 zo'n aziaat snel de douche in en gaat een half uur staan douchen! Vanaf nu heb ik dus een hekel aan asiaten, vooral ook omdat ze bij het ontbijt noodles zaten te eten, wat gigantisch stinkt 's ochtends om half 9! (er zat een keuken in dat hostel waar gasten gebruik van konden maken)
Maarja wij hadden gelukkig gewoon broodjes voor ontbijt (onbeperkt ontbijt voor 3,90, nog zoiets leuks, prijzen in euro's)

Toen we incheckte bij het hostel kregen we een hele mooie kaart, dus we wisten vanaf nu waar we heen moesten! We zijn eerst naar het Schonbrunn Schloss geweest, volgens lisa zijn daar de films van princess sisi opgenomen. Naja het was in ieder geval schitterend! En ik wil zeker nog een keer terug, alleen in de zomer als er mooie kleurige bloemen zijn ingeplant in de tuin, helaas hadden we te weinig tijd om het helemaal goed te bekijken!
Daarna naar het opera gebouw, waar om de 5 meter iemand staat om operakaartjes te verkopen.. Ook weer een indrukwekkend gebouw, daarna nog paar gebouwtjes en de winkelstraat gezien.
Tegen die tijd was het bijna 12 uur en zijn we in een klein cafeetje gaan zitten wat klein cafe heette en hebben heerlijke warme chocomelk en apfelstrudel bestelt.

Nadat we alles op hadden zijn we naar het reuzenrad gegaan, kwamen we daar was dat ding 8,50, naja dat vond ik iets teveel van het goede en lisa gelukkig ook. gelukkig bleek er gewoon een soort attractiepark bij te zitten, toen kwamen we de zweefmolen tegen, waar op staat dat het de hoogste van de wereld is. Nou daar wilde we wel in. Grote fout natuurlijk ben de halve middag misselijk geweest, alleen weet niet of het door de zweefmolen kwam of door de achtbaan die we daarna deden, was zo eentje waar je eerst omhoog wordt getrokken, los wordt gelaten, paar keer over de kop gaat en dan dat allemaal ook nog weer achterwaarts doet. Of het was de combi, maar ik was de halve middag misselijk en draaierig. Naja na een rondje over die uit de kluiten gewassen kermis zijn we nog een keer naar de donau bij dachtlicht gegaan. Even rond gekeken, snel hapje nog ergens gegeten, daarna richting bus. Die stond al klaar voor ons dus konden mooi de bus in.
Om een of andere reden zitten die bussen altijd helemaal vol en krijg je een stoel aangewezen. Helaas zat ik naast een te brede man op de terugweg (tot de eerste stop Brno) Die de hele tijd zijn arm ongeveer op mijn stoel had, waardoor mijn arm zijn arm wel moest raken. Het was een vieze, stinkende man!! Maar uiteindelijk verplaatst ie z'n arm nadat ik de hele tijd ging verzitten, wat ie volgens mij heel irritant vond omdat de druk op z'n arm steeds anders was. Maar dat was precies mijn bedoeling! :)

Nu zit ik weer lekker op m'n kamertje en is het tijd om te gaan slapen voor Inge.





  • 23 Oktober 2010 - 20:58

    Vera En Tom:

    Heeey Inge,

    Leuk om weer een berichtje van je te lezen! Haha, heb gelachen om sommige stukken van je verhaal, vooral om die man in de bus. Mooi dat je het zo leuk hebt daar! Geniet ervan! Ik kijk uit naar je volgende berichtje.

    Liefs van Vera & ook de groetjes van Tom!

  • 24 Oktober 2010 - 08:12

    Mariska:

    hahah muts, beetje stinkmannen pesten..

  • 24 Oktober 2010 - 09:56

    Joost:

    Haha, klinkt wel lachen allemaal. Ik was ook in Plzen geweest. Leuk stadje! Veel plezier nog.
    xx

  • 25 Oktober 2010 - 11:55

    Oma:

    leuk weer iets van je belevenissen te horen , als ik het zo lees heb je het best wel naar je zin , verder nog een fijne tyd gewenst groetjes van oma en opa.

  • 27 Oktober 2010 - 16:49

    Roos:

    Hee ing! ook leuk om nog even snel tussendoor jou stories te checken!;)
    Zag wel dat het erg koud was haha! Succes ermee;)
    xxx

  • 28 Oktober 2010 - 11:33

    Bibi Lotte Van Der Horst:

    erg leuk om al je verhalen te lezen!!! geniet van alles wat je doet :P

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Inge

Actief sinds 11 Maart 2010
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 20445

Voorgaande reizen:

04 November 2011 - 15 November 2011

Asian Pacific Forestry week

18 Juli 2011 - 01 Augustus 2011

Backpacken door Rusland

16 September 2010 - 31 Januari 2011

Studeren in Praag

02 Augustus 2010 - 22 Augustus 2010

International Forestry Student Symposium

25 April 2010 - 02 Mei 2010

SERM

Landen bezocht: