beetje laat - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Inge Dasselaar - WaarBenJij.nu beetje laat - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Inge Dasselaar - WaarBenJij.nu

beetje laat

Door: ingevandasselaar

Blijf op de hoogte en volg Inge

23 Oktober 2010 | Tsjechische Republiek, Praag

Hoooi
Hier is dan ook eindelijk het collegejaar begonnen. en heb zelfs al colleges gehad. Nog steeds komen er zomaar ineens docenten niet opdagen, maar opzich we zijn begonnen!

Vorige week zaterdag ben ik met Maria, Maria en Lisa naar Plzen geweest. Hier is het bier uitgevonden zoals wij het nu kennen. Dus naast een bezoekje aan de hoogste kerktoren van de Tsjechische Republiek ook natuurlijk even bij de brouwerij wezen kijken! Het mooie was dat ze daar ipv een frisdrankenautomaat een bierautomaat hadden.

Afgelopen woensdag was in Praag een open air festival voor studenten. Het leek een beetje op een klein bevrijdingsfestival met leuke bands, bier en festivalvoedsel. Het mooie is alleen dat je geen 3 euro voor een klein biertje betaalt, maar 1 euro voor een halve liter bier. En dat vinden ze hier duur :) En fris is vaak in verhouding duurder, je betaalt 1 euro voor 0.2 liter cola. Dus je moet hier wel bier drinken als student!

Verder ben ik de laatste 2 dagen het slachtoffer van een hardnekkige verkoudheid waardoor ik amper een stem heb, mede doordat ik op het festival natuurlijk te veel geschreeuwd heb, maar ook nog eens de hele dag met een zakdoek onder m'n neus moet lopen omdat er anders snotjes uit rollen.

Vanmiddag komt m'n lieftallige zusje plus aanhang met opa en oma. Dus komend weekend wordt weer een toeristisch rondje praag voor mij. Gelukkig kan ik er geen genoeg van krijgen om door Praag te wandlen

ps nadat ik na ruim 2 weken mijn waarbenjij.nu open zie ik dit er ineens nog staan. Dus het was de bedoeling dat dit 2 weken geleden werd gepost en dat ik nu een nieuw berichtje post. Dus 2x in 1 dag, het moet niet gekker worden!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Inge

Actief sinds 11 Maart 2010
Verslag gelezen: 135
Totaal aantal bezoekers 20444

Voorgaande reizen:

04 November 2011 - 15 November 2011

Asian Pacific Forestry week

18 Juli 2011 - 01 Augustus 2011

Backpacken door Rusland

16 September 2010 - 31 Januari 2011

Studeren in Praag

02 Augustus 2010 - 22 Augustus 2010

International Forestry Student Symposium

25 April 2010 - 02 Mei 2010

SERM

Landen bezocht: