Eerste schooldag - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Inge Dasselaar - WaarBenJij.nu Eerste schooldag - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Inge Dasselaar - WaarBenJij.nu

Eerste schooldag

Door: ingevandasselaar

Blijf op de hoogte en volg Inge

29 September 2010 | Tsjechische Republiek, Praag

Na mijn laatste dagen vrij was het vandaag eindelijk zo ver! Om 7:15 ging de wekker om op tijd uit mijn bed te komen om de laatste dingetjes te regelen. Best spannend, weer zo'n eerste dag, waar je niet weet waar je heen moet en waar je iedereen de weg ziet vragen (gelukkig). Ik stond dan ook netjes om 8 uur voor het kantoortje van de faculteitscoordinator. Mijn faculteit is het achterste gebouw op de campus en dus toch zeker 10 minuten lopen.
Nou ik daar alles geregeld, mooi, ik weet ook mijn rooster, en de lokalen, alleen de gebouwen waarin de lokalen zich bevinden weet ik dan net weer niet. Maar toch vol goede moed ben ik samen met M. op zoek gegaan naar de locatie waar we onze eerste college van het jaar zouden hebben.
In het 2e gebouw op ons lijstje van mogelijke gebouwen waar ons lokaal zich kon bevinden was het raak. En er zaten zelfs al 2 studenten (we waren maar 10 minuten te laat ofzo). En die 2 meisjes bleken ook nog eens hetzelfde vak te volgen. Dus we dachten dat we er waren, maar nee hoor, er kwam geen docent opdagen. Dus wij terug naar onze faculteit (ja aan de andere kant van de campus) en die 2 tsjechse meisjes in het lokaal vroegen wat en kwamen ons daarna mede delen dat de docent er niet was en niemand weet of hij uberhaupt wel gaat verschijnen deze week of volgende week.
Naja dan nog lekker een extra uurtje vrij, en later naar de het volgende vak. Dit lokaal had ik sneller gevonden omdat ik van te voren al had gevraagd aan die 2 meisjes in welk gebouw ik moest zijn. Maar op het lokaal zat een briefje, in het Tjsechisch, dus niet te lezen, het enige wat we konden lezen is een lokaalnummer, dus naar dat andere lokaal gegaan. Op slot. Tja wat dan, ik ben maar weer naar de coordinator gegaan of zij misschien iets wist. Ze ging het even vragen: "De docent wilde deze week nog niet starten, maar volgende week begint het vak". Oke dus toch nog een extra dag vakantie!
En mijn weekend is ook alweer begonnen, want ben altijd op donderdag vrij! :) en vrijdag ga ik verhuizen waardoor ik m'n college mis, als dat persoontje uberhaupt komt opdagen.
Maar verder heb ik niks te klagen, in Nederland heb ik nog nooit zo'n chill rooster gehad, Maandag en vrijdag elk maar een uurtje, donderdag vrij. En dinsdag en woensdag halve dagen. Dus dat wordt een lekker relaxed half jaartje :)
Vanavond dan ook maar even inluiden met een feestje, morgen slapen en dan vrijdag verhuizen.

  • 29 September 2010 - 18:01

    Roos:

    Woow Ing! Je hebt het wel rustig aan daar!;) Chill hoor! Of ben je je nu de hele dag aant vervelen? Ik heb net mn laatste prikken gehad en ze doen echt kneiter zeer! Blegh,
    Nou, fijn weekeind dan!;) Spreek je nog wel,
    xxx

  • 29 September 2010 - 18:21

    Mariska:

    haha tijd genoeg voor party's
    en voor ons dus! :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Inge

Actief sinds 11 Maart 2010
Verslag gelezen: 183
Totaal aantal bezoekers 20442

Voorgaande reizen:

04 November 2011 - 15 November 2011

Asian Pacific Forestry week

18 Juli 2011 - 01 Augustus 2011

Backpacken door Rusland

16 September 2010 - 31 Januari 2011

Studeren in Praag

02 Augustus 2010 - 22 Augustus 2010

International Forestry Student Symposium

25 April 2010 - 02 Mei 2010

SERM

Landen bezocht: