studeren, wat is dat? - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Inge Dasselaar - WaarBenJij.nu studeren, wat is dat? - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Inge Dasselaar - WaarBenJij.nu

studeren, wat is dat?

Door: ingevandasselaar

Blijf op de hoogte en volg Inge

26 September 2010 | Tsjechische Republiek, Praag

Ik weet niet waar ik helemaal was gebleven, maar ik begin maar bij donderdag want dat was een leuke dag. We gingen naar Karlovy Vary, de stad waar becherovka is uitgevonden. Ook is daar een bron waar water uitkomt dat wordt gebruikt als medicijn, natuurlijk geproef, was niet zo lekker. Het smaakte namelijk naar bloed, mijn eigen bloed vind ik lekker, maar deze niet! Maar het was dus wel gezond :)
We hadden daar ook vrije tijd, en gingen lunchen met een stel tsjechen voor een tsjechische prijs. We waren 3,5 euro kwijt voor een 3 gangen lunch incl. drinken! doe mij dat maar vaker! 1 van de meiden daar kende een local en die nam ons na de lunch mee naar een mooie plaats, dit was boven op de berg waar je een mooi uitzicht had op het stadje en de omgeving. Super! Aan het eind van de middag was het eindelijk onze beurt om het Becherovka museum in te gaan, wat ze ook aanprijzen als een medicijn! Natuurlijk mochten we ook proeven en kregen 3 verschillende smaken! :) Ik raad de Becherovka cordial aan, want de gewone is niet te zuipen! Na deze lange dag een busrit naar huis en vrijdag zouden we alles te horen krijgen over studie.

Nou viel dat even tegen, ik weet nu dat de universiteit heel veel bos bezit, een bierbrouwerij heeft en wijn maakt, maar mijn rooster.. Nee dat is nog onduidelijk. Ik moet woensdag naar de coordinator van mijn faculty, maar woensdag beginnen ook de lessen, maar eerder kan niet omdat dinsdag hier een feestdag is, waardoor iedereen ook maandag vrij is!
En nog mooier, ze zijn mijn pasje kwijt, volgens de computer is hij er, maar nergens te vinden.. Nu heb ik dus geen studentenkaart hier. Hiervoor moet ik ook woensdag terug komen.. Lekker handig allemaal!
Maar 's avonds lekker gefeest in een of andere club. En toen we naar huis wilde moesten we gebruik maken van de nachttram, waarvan we de juiste stop eerst niet konden vinden en daarna de nachtbus.. Waar we 40 minuten op moesten wachten!! uiteindelijk hebben we 1,5 uur gedaan om terug te komen. Niet zo leuk einde dus.

Na een nacht reizen en stappen was zaterdag een beetje de pap op en heb ik overdag niks meer gedaan, rond een uur of 6 heb ik met een stel turken de stad nog maar eens bekeken en wat gegeten.

Vandaag was er een wijnfestival 20 km buiten praag, Wij daar met de trein heen, is er een of andere gek die zichzelf ervoor gooit (niet onze, maar de trein voor ons) Waardoor we op een station in the middle of nowhere moesten uitstappen en keilang moesten wachten (een uur ofzo) Waardoor we na 3 uur reizen eindelijk op plaats van bestemming waren. Het wijnfestival was leuk, maar wederom de wijn was niet te zuipen! Tsjechische wijn is niet aan te raden! Er liepen daar allemaal mensen in kleding uit de middeleeuwen, zag er leuk uit. Toen we terug gingen moesten we een kaarjte kopen voor de trein, het was erg vreemd want ik zei dat ik naar Praag wilde en moest 50 kronen betalen (2 euro) en L. zei dat ze hetzelfde wilde en moest maar 33 kronen betalen.. Gekken hier!

Nu zijn we weer tot het eind gekomen, ik wil alleen nog vermelden dat ik een andere kamer heb. Ik ga daar vrijdagochtend heen verhuizen, hopelijk krijg ik al m'n spullen terug in de tassen! Ik zal een dezer dagen ook weer foto's op facebook plaatsen. Tot het volgende berichtje!

  • 27 September 2010 - 12:22

    Bibi Lotte Van Der Horst:

    wen alvast maar aan het idee van studeren :P na een maand studeren (zoals ik) wil je wel weer vakantie hoor ;) maar je verhalen klinken echt super leuk! geniet ervan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Inge

Actief sinds 11 Maart 2010
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 20434

Voorgaande reizen:

04 November 2011 - 15 November 2011

Asian Pacific Forestry week

18 Juli 2011 - 01 Augustus 2011

Backpacken door Rusland

16 September 2010 - 31 Januari 2011

Studeren in Praag

02 Augustus 2010 - 22 Augustus 2010

International Forestry Student Symposium

25 April 2010 - 02 Mei 2010

SERM

Landen bezocht: